Jak wzmocnić pewność siebie? 5 kroków, które warto wykonać

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Pewność siebie to największy atut każdego mężczyzny. To ona pozwala nam czuć się dobrze w swoim ciele, nawiązywać zdrowe i wartościowe relacje oraz osiągać w życiu sukcesy. To cecha, z którą każdy się rodzi, jednak środowisko, w jakim się wychowujemy, oraz narzucone nam role społeczne sprawiają, że z biegiem lat pewności siebie zaczyna nam brakować. Zobacz, jak ją odzyskać i co zrobić, żeby cały czas pamiętać o swojej wartości.

Zaakceptuj siebie

Poczucie własnej wartości rodzi się z akceptacji tego, kim jesteś, jak wyglądasz i jakie masz pasje. Pokochaj swoje nadprogramowe trzy kilogramy, niesforne włosy, które nie zawsze masz czas ułożyć i swoją niechęć do futbolu. Dopiero kiedy w pełni zaakceptujesz siebie, wszystkie swoje wady będziesz mógł przekuć w zalety, a Twoja pewność siebie poszybuje w górę.

Porzuć toksyczny obraz męskości

Toxic masculinity to angielski termin oznaczający toksyczne postrzeganie męskości. To zjawisko jest niesamowicie ugruntowane w polskim społeczeństwie. Od pokoleń powtarza się małym chłopcom, że “chłopaki nie płaczą”, a dorosłym facetom mówi się bez ogródek, żeby nie mazali się jak baba. Ale nie chodzi tu tylko o emocje. Oczekiwania, jakie społeczeństwo ma wobec mężczyzn, sprawiły, że jeśli zarabiasz mniej, niż Twoja partnerka, masz “niemęski” zawód, jak na przykład nauczyciel nauczania początkowego, tancerz czy wizażysta, możesz czuć się niemęski. To bzdura! Faceci mają prawo przeżywać swoje emocje, płakać, cieszyć się, smucić, mają prawo “okazywać słabość”, być łyżwiarzami figurowymi i wciąż czuć się pewni siebie. To, co robisz, jak się zachowujesz i jak wyglądasz, nie świadczy o tym, jakim jesteś człowiekiem, nie daj więc toksycznej męskości odebrać Ci poczucia wartości. 

Zadbaj o siebie, by poczuć się atrakcyjny

Jeśli masz problem z akceptacją swojego ciała, zadbaj o nie. Może właśnie dzięki sześciopakowi uda Ci się podbić pewność siebie, a wtedy, gdy już pokochasz się całego, to uczucie będzie z Tobą już zawsze. Jeżeli jest jakaś cecha Twojego wyglądu, której szczerze nienawidzisz i pomimo wielu prób nie udało Ci się tego w sobie zaakceptować, nie męcz się i zmień to. Trudno jest budować poczucie własnej wartości jeśli wciąż myśli się o swoich kompleksach. Wielu z nich można się pozbyć, akceptując je, jednak są rzeczy nie do przeskoczenia i ich zmiana, na przykład z pomocą medycyny estetycznej, nie powinna być powodem do wstydu. 

Pozycja mocy – to naprawdę działa!

Pozycja mocy może brzmieć jak zupełna bzdura, jednak badania naukowe wykazały, że postawa ciała oraz mimika wpływają na emocje i samopoczucie. Okazało się, że już dwie minuty stania w „pozycji mocy”, czyli z prostym kręgosłupem, trzymając ręce na biodrach, zwiększa we krwi poziom testosteronu, a obniża hormonu stresu – kortyzolu. W praktyce oznacza to, że łatwiej będzie Ci zaznaczać swoje granice, wyrażać zdanie i odmawiać, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Podejmuj inicjatywę i nie bój się wyzwań

Stawianie czoła swoim lękom oraz ćwiczenie wychodzenia z inicjatywą może naprawdę podbić samoocenę. Kiedy uciekasz od trudnych sytuacji, samego siebie utwierdzasz w przekonaniu, że nie potrafisz czy nie dasz rady czegoś zrobić. Przełamanie się i pokonanie tego złośliwego głosu w swojej głowie to ogromny booster pewności siebie. Spróbuj! 

Pewność siebie i wysoka samoocena to cechy, które każdy chciałby mieć. Podnoszenie poczucia własnej wartości to jednak ciężka praca, którą trzeba wykonywać przez całe życie. Tych kilka kroków to tylko wskazówki co do tego, jak zacząć pracę nad swoją samooceną. Wypróbuj nasze metody i uwierz w siebie!

Przeczytaj też: JAK ZACZĄĆ MEDYTOWAĆ I PO CO WŁAŚCIWIE TO ROBIĆ?

Zdjęcie główne: Elle Hughes/ pexels.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak poprawić kondycję i wyszczuplić sylwetkę za pomocą żeliwnych kettlebells?
Jak poprawić kondycję i wyszczuplić sylwetkę za pomocą żeliwnych kettlebells?
Poznaj tajniki poprawy kondycji oraz wyszczuplenia sylwetki z wykorzystaniem żeliwnych kettlebells. Panel ekspertów przedstawia skuteczne metody treningu i porady dotyczące prawidłowego wykorzystania tych niezwykłych ciężarków.
Dlaczego sen jest ważny dla zdrowia psychicznego?
Dlaczego sen jest ważny dla zdrowia psychicznego?
Sen jest jednym z najważniejszych elementów utrzymania dobrego zdrowia psychicznego. Dobrej jakości sen może pomóc w redukcji stresu, poprawie nastroju, zwiększeniu kreatywności i poprawie zdolności poznawczych. Z drugiej strony, niedobór snu może prowadzić do problemów zdrowotnych, takich jak depresja, lęki i zaburzenia nastroju. W tym artykule omówimy, dlaczego sen jest tak ważny dla zdrowia psychicznego oraz przedstawimy różne strategie, które można stosować w celu poprawy jakości snu.
Jak przygotować się do rehabilitacji po kontuzji?
Jak przygotować się do rehabilitacji po kontuzji?
Rehabilitacja po kontuzji to proces, który może wymagać sporego wysiłku i zaangażowania. Jednak przy odpowiednim przygotowaniu i planowaniu, można osiągnąć lepsze wyniki i szybszy powrót do zdrowia. W tym artykule przedstawimy kilka kroków, które warto podjąć przed rozpoczęciem rehabilitacji po kontuzji.
Ostatnie wpisy
Polecamy